A Magyar Nemzeti Bank 35 millió forint felügyeleti és 26 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az Allianz Biztosítóra – közölte az MNB hétfőn az MTI-vel.

A helyszíni ellenőrzésre is kiterjedő jegybanki vizsgálat szerint az Allianz többször nem tájékoztatta ügyfeleit, illetve a kötvény- és kárnyilvántartót egyebek közt a szerződések létrejöttéről, díjhátralékáról vagy megszűnéséről. Hiányosnak találták az adatfeldolgozási, nyilvántartási, ellenőrzési rendszert, valamint a panaszkezelést is.

Súlyosbító tényezőként értékelték, hogy a biztosító adatfeldolgozási, nyilvántartási és ellenőrzési rendszere több alkalommal huzamosabb időn át nem támogatta a jogszabályszerű működést. Szintén súlyosbító körülménynek számítottak a biztosítási szerződések elemei kapcsán feltárt hiányosságok, illetve az adatszolgáltatási problémák.

Enyhítő körülmény ugyanakkor, hogy az Allianz számos esetben jelezte korrekciós intézkedéseit a feltárt hiányosságoknál – tették hozzá.

A közlemény szerint a biztosítónak szeptember 30-ig kell beszámolnia azokról az intézkedéseiről, amelyekre a jegybank kötelezte.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BANKÁR MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Bankár Magazint a közösségi média oldalakon is!