A K&H Bank 37,4 milliárd, a K&H Biztosító pedig 4,2 milliárd forintos adózás utáni eredményt ért el 2021 első félévében.

 Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója elmondta, hogy

A K&H jó pénzügyi eredményei elsősorban a hitelvolumenek gyors emelkedésének köszönhetők, ami magasabb piaci részesedést eredményezett az új lakossági hiteleknél.

A K&H olyan új, piacvezető innovációkat vezetett be, mint a Google Pay, vagy az azonnali  számlanyitási applikáció. Emellett felülvizsgálták és átalakították a hitelezési és befektetési stratégiát, úgy hogy a leginkább érintett szektorokban a fenntarthatóságra összpontosíthassanak valamint tudatosítsák a fenntarthatóság témakörét mind a szervezeten belül, mind pedig ügyfeleink körében.

Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója. | Fotó: Summary Média.

A K&H Bank 2021 végére eléri a klímasemlegességet

2015 óta 56%-kal csökkentették az üvegházhatású gázok kibocsátását, csak zöld energiát használnak, valamint az üzleti banki terület dolgozói pedig képzést kaptak a fenntarthatósági különböző területeinek témakörében – tette hozzá Guy Libot.




Pénzügyi eredmények, 2021. első félév

Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője. | Fotó: Summary Média.

A 2021-es év első felében a K&H Bank adózás utáni eredménye elérte a 37,4 milliárd forintot. A Bank rendkívüli tételek nélküli eredménye egy év alatt 22%-kal emelkedett, 31,2 milliárd forintra. A pénzintézet hiteleinek volumene egy év alatt 13%-kal nőtt, a betétállomány pedig 11%-kal bővült. 2021 első félévében a K&H új hiteleinek volumene 279 milliárd forintot tett ki. Az új lakossági hitelek értéke elérte a 150 milliárd forintot, ami 44%-kal haladta meg az egy évvel korábbi értéket.

A K&H Bank továbbra is aktív szerepet vállal a magyar gazdaság, a háztartások, a kisvállalkozások, a nagyvállalatok és a közszféra finanszírozásában.

magyarázta Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.

Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője. | Fotó: Summary Média.
  • A teljes hitel portfolió éves szinten 13%-kal 1875 milliárd forintra nőtt, az új lakossági hitelek szegmensben pedig tovább emelkedett a bank piaci részesedése. Az új lakossági jelzáloghiteleinek volumene 55%-kal bővült, míg a piac 33%-kal nőtt.
  • A K&H az első piaci szereplők egyikeként 2021 februárjában támogatott lakásfelújítási hitelterméket kezdett el kínálni. Idén június végéig a bank közel 500 támogatott felújítási hitelt folyósított 2,4 milliárd forint összértékben; az átlagos hitelösszeg 5,3 millió forint volt. A K&H részesedése a támogatott lakáshiteleket is magában foglaló teljes felújítási célú lakáshitelek területén 11,8%-os. A fogyasztási hitelezésen belül a lakásfelújítási célú kölcsönök aránya egy év alatt 27%-ról 38%-ra emelkedett.
  • A Bank által folyósított babaváró hitelek értéke a tavalyi év azonos időszakához képest 33%-kal nőtt, míg a piac 9%-kal csökkent.
  • Az NHP Hajrá! programon belüli teljes volumen elérte a 222 milliárd forintot, az Exim Kárenyhítő hitelprogramján belül pedig 57 milliárd forintnyi hitelszerződést kötöttek.
  • A bank mérlegében az államkötvények értéke 1,120 milliárd forint, ami 8%-os éves növekedést jelent. 

Innovációk: Bank és biztosítás a zsebben

Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője. | Fotó: Summary Média.

Folytatódott a K&H digitális átalakulása az innováció terén és továbbra is a mobiltelefonon elérhető banki és biztosítási szolgáltatások fejlesztésére összpontosít.

  • Már minden negyedik babaváró hitelt és minden második fogyasztási hitelt digitális csatornán (az e-bankon vagy a mobilbankon) keresztül igényelnek.
  • A K&H mobilbankjában a fogyasztási hitellel együtt már törlesztési biztosítás is köthető; a szolgáltatás bevezetése óta az összes fogyasztási hitel több mint felére kötöttek ilyen biztosítást az ügyfelek.
  • A K&H Biztosító bevezette az azonnali, elektronikus zöldkártya-szolgáltatását a KGFB-ügyfelek számára, akiknek már több mint 450 ezer zöldkártyát digitális formában küldtek ki.
  • Szintén idén indult a K&H teljesen online számlanyitási szolgáltatása, amellyel az ügyfelek minden bankszámla-szolgáltatáshoz hozzáférnek a mobiljukon is, és azonnal, kb. 10 percen belül digitalizált bankkártyát kaphatnak.

Mára ügyfeleink a számlák 40%-át a K&H azonnali számlanyitási applikációjában nyitják meg. Mi vezettünk be először olyan okostelefonos fizetési megoldást áprilisban, ami az Apple Pay mellett a Google Pay-t is kínálja  ügyfeleinknek. Ezzel újabb lökést adunk a mobilfizetés terjedésének.

A második negyedévben a mobil fizetési megoldásokon keresztül teljesített tranzakciók összértéke az első negyedévhez képest 50%-kal emelkedett, és elérte a 15 milliárd forintot.

Április óta az ügyfelek rendszeres befektetéseket is könnyen beállíthatnak a mobilbanki applikációban; értékpapírszámlát nyithatnak, vagy bizonyos befektetéseket  havonta, rendszeresen vásárolhatnak. 

A Bank digitálisan aktív ügyfeleinek száma elérte a 600 ezret. Ez azt jelenti, hogy a K&H ügyfeleinek már 82%-a digitálisan aktív.

– tette hozzá Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője.

Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője. | Fotó: Summary Média.

A bankcsoport augusztusban adományozási kampányt indított, amelyben a digitális fizetéshez kapcsolódva ügyfeleink 50 millió forint értékben hozzájárulhattak az Országos Mentőszolgálat innovatív berendezéseinek beszerzéséhez. Ennek hatására a mobilfizetések száma egyetlen hónap alatt 16%-kal nőtt. 




A K&H Biztosító eredményei

Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója. | Fotó: Summary Média.

A K&H Biztosító adózás utáni eredménye 2021 első félévében 4,2 milliárd forintra emelkedett.

  • A nem életbiztosítási üzletág díjbevétele elérte a 28,5 milliárd forintot. Ez a Casco, a lakásbiztosítás és a KKV-biztosítások dinamikus bővüléséből adódott, ami ellensúlyozta a KGFB-volumen kismértékű csökkenését.
  • Az életbiztosítások jól teljesítettek: a rendszeres díjas, befektetési egységhez kötött (unit-linked) biztosítások egy év alatt 37%-kal, a rendszeres díjas kockázati életbiztosítások pedig 10%-kal bővültek.

A COVID-19 világjárvány harmadik hulláma alatt megnövekedett a betegségi és haláleseti kárigények száma. A szolvencia 2 mutatónk erős, 231%-os volt. A nem életbiztosítási üzletágban a kárigények száma a lezárások idején csökkent, azóta pedig a szokásos szintre tért vissza.

– magyarázta Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója.

Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója. | Fotó: Summary Média.

Fenntarthatóság a K&H-nál

  • Az első felében a K&H 13,6 milliárd forintnyi társadalmilag felelős befektetést (SRI) értékesített; az új befektetési alapok értékesítésének már több mint 20%-a ilyen.
  • Március és június vége között az SRI alapok értéke 38%-kal 43,8 milliárd forintra nőtt.
  • A társadalmilag felelős alapok még népszerűbbek azon ügyfelek körében, akik a K&H mobilbank rendszeres befektetési funkcióját használva lépnek be a befektetések világába. Ezen a csatornán az ügyfelek több mint 40%-a olyan eszközökbe fektetett be, amelyek esetében figyelembe veszik a környezetvédelmi és társadalmi hatásokat is.

Nyitókép: Kocsis Ferenc Árpár / Summary Média.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BANKÁR MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Bankár Magazint a közösségi média oldalakon is!