Budapesten, a belvárosi Fashion Streeten nyitotta meg legújabb, a kor ügyféligényeire szabott fiókját az Erste Bank. A több százmillió forintos beruházással kialakított, három szintes, tágas fiók befejezése nagy kihívást jelentett a koronavírus-járvány miatt. A pénzintézet idén további 5-6 megújult bankfiók átadását tervezi.
A járványhelyzet új lendületet adott a digitális bankolás és a készpénz-helyettesítő fizetési formák masszív növekedésének
Az Erste Banknál az elektronikus csatornák népszerűsége és forgalma egyaránt emelkedett az elmúlt időszakban:
- A netbanki belépések száma 8 százalékkal nőtt, míg több mint 10 százalékkal gyarapodott a februárihoz képest a mobilbank letöltések száma márciusban.
- A pénzintézet ügyfeleinek már mintegy 60 százaléka használja a bank digitális csatornáit mindennapi pénzügyei intézésére.
- A digitális bankolás erősödésével párhuzamosan csökkent a fiókok forgalma: tavaly márciushoz képest 30 százalékkal esett vissza úgy, hogy a törlesztési moratórium is forgalmat generált, illetve mindössze hét erstés fiók volt zárva a hónap során a teljes hálózatban.
KORÁBBAN ÍRTUK
Új szerpeben a bankfiókok
A digitális csatornák terjedéséve azonban nem csökken a bankfiókok jelentősége, csupán a szerepük változik meg. Növekszik a személyes kiszolgálás, a tanácsadás jelentősége, és ehhez kell igazítani a fiók elrendezését és az ott dolgozók munkáját is: a digitalizáció segít az adminisztráció csökkentésében, az eljárások egyszerűsítésében, az így felszabaduló időt viszont az ügyfélkiszolgálás minőségének javítására lehet fordítani.

Változóban az ügyfelek igényei
Az ügyfelek változó igényeihez igazítva az Erste Bank 2017-ben kezdte el fiókjainak átalakítását. Az új fióki koncepció szakít a hivatali jellegű stílussal és elrendezési elemekkel. A környezet barátságosabb, személyesebb, a tanácsadók nem pultok mögött fogadják az ügyfeleket, hanem személyesen köszöntik őket és az ügy típusának megfelelő helyen segítenek nekik. A mindennapi ügyintézésre a nap 24 órájában nyitva lévő önkiszolgáló zóna is rendelkezésre áll, ahol a készpénz be- és kifizetésre alkalmas automaták mellett a bank online rendszerei is elérhetőek a lakossági és kisvállalkozói ügyfelek számára. Az ügyfelet a fiókban információs pultnál fogadják, majd a hozzájuk érkező tanácsadó segít nekik ügyeik intézésében:
a gyorsabb tranzakciókat az önkiszolgáló zónán kívül itt is elvégezhetik, míg a bizalmasabb környezetet igénylő beszélgetéseket elkülönített tárgyalókban folytathatják.
Barátságos körneyzet a belvárosban
Az új koncepció jegyében átalakított legújabb fiók a napokban nyitott meg Budapesten, a belvárosi Fashion Streeten (1052 Budapest, Bécsi utca 5.). A több százmillió forintos beruházással kialakított új fiókba a Vörösmarty téri egység (1051 Budapest, Vörösmarty tér 4.) költözött át. A most átadott három szintes, széfszolgáltatást is kínáló bankfiókban külön tárgyalók állnak az ügyfelek rendelkezésére. Ezekben a szobákban zavaró körülmények és illetéktelen fülek nélkül beszélhetik meg a tanácsadókkal folyószámlájukkal, befektetéseikkel, hiteleikkel kapcsolatos ügyeiket, kérdéseiket, illetve a kisvállalkozói és prémium ügyfelek hosszabb megbeszélést igénylő tárgyalásait szolgálják a helyiségek.
Átalakuló fiókhálózat
Az Erste Bank fokozatosan alakítja át fiókhálózatát a kor ügyféligényeinek megfelelő koncepció szerint. A budapesti Bartók Béla úti és Teréz körúti, valamint a 2019-ben átadott kecskeméti és győri fiók után további egységek fejlesztésével folytatja a beruházási programot.
A pénzintézet tervei szerint további 5-6 megújult fiók nyílhat meg.