Folyamatosan monitorozzák a járványhelyzetet a hazai pénzintézetek. A Bank360.hu-nak elárulták, hogyan védekeznek a fertőzés továbbterjedése ellen. Az ügyfelek egyelőre nem pánikolnak.

Nagyjából egységes protokollt követnek a hazai bankok, hogy megóvják munkatársaikat és ügyfeleiket a koronavírus-járványtól. A pénzintézetek csoportszintű vagy saját tervet követnek, vagy szorosan követik a Magyar Bankszövetség által kiadott ajánlásokat – derült ki a Bank360.hu-nak adott banki válaszokból. Természetesen a bankok folyamatosan tartják a kapcsolatot a szakszolgálatokkal, a fiókokban, telephelyeken fertőtlenítőket helyeztek ki, fokozták a takarítások számát és korlátozzák a külföldi üzleti utazásokat, kisebb és nagyobb létszámú megbeszéléseket, rendezvényeket.

Az Erste Bank külön kiemelte: munkatársait laptokokkal látta el és kialakította azon folyamatokat, amelyek lehetővé teszik a zökkenőmentes otthoni munkavégzést. A bank munkatársainak jelentős része képes otthonról is ugyanolyan hatékonyan ellátni feladatát, mintha bent ülne az irodában. Hasonlóról számolt be a Gránit Bank is: a rendszerek mintegy 80 százaléka alkalmas a távoli, biztonságos üzemeltetésre.

Több bank megkezdte az ügyfelek felszólítását, hogy lehetőség szerint kerüljék a bankfióki látogatás, így tett az UniCredit Bank, a Takarékbank és a Budapest Bank, míg a közlemények szerint a Magnet Banknál a fiókok már csak rövidített nyitvatartással üzemelnek, az MKB Bank pedig holnaptól szünetelteti a nyitvatartást a Váci utcai fiókjában. A bankok azt tanácsolják, hogy az ügyfelek inkább elektronikus csatornákon intézzék a banki ügyeiket és csak a legszükségesebb esetben keressék fel személyesen a fiókokat.

Az ügyfelek nyugodtak

A Bank360.hu arra is kíváncsi volt, hogyan reagálnak az ügyfelek a vírusra:

  • kaptak-e nagyobb súlyt a biztonságos eszközök a befektetési portfóliókban,
  • feltörik-e a megtakarításokat,
  • kiveszik-e pénzüket a számlájukról,
  • vagy éppen többet vásárolnak kártyával az élelmiszerfelhalmozás közepette?

A legtöbb bank ezekre a kérdésekre nem válaszolt, amelyek viszont igen, ott szűk kommentárban jelezték, hogy egyelőre nem tapasztalnak ügyfélpánikot.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BANKÁR MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Bankár Magazint a közösségi média oldalakon is!