A Magyar Telekom mindent elkövet a kötbérfizetési kötelezettséggel járó esetek csökkentése érdekében, ezen törekvések eredménye már a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) határozatából is kitűnik – hangsúlyozta a társaság az NMHH határozatára reagáló közleményében, amelyet szerdán küldött el az MTI-nek.

Komoly bírságot kapott a Telekom

Az NMHH szerdán közölte, hogy a november 25-én kelt határozata szerint a Magyar Telekom a vizsgálatban szereplő minden második kötbérfizetési kötelezettségét jogsértő módon teljesítette az előfizetőivel szemben, a hatóság összesen 138 millió forint bírságot szabott ki, és kötelezte a szolgáltatót, hogy fizesse meg a jogos összegű kötbéreket az érintetteknek, a döntés végleges.

KORÁBBAN ÍRTUK

Diófa Alapkezelő: Az integrált szemléletű portfóliókezelés a pénztáraknak is előnyös

A Diófa Alapkezelő amellett, hogy több mint 400 milliárd forintos portfóliót kezel, az intézményi vagyonkezelési piac TOP 3 szereplője között van. Pallos Noémit, a cég vezérigazgató-helyettesét arról kérdeztük, hogyan látja a piaci dinamikákat, különös tekintettel az önkéntes pénztárakra, illetve hogyan lehet manapság ebben a piaci szegmensben sikereket elérni.

OTP Treasury: Pénzpiacok vs. 2019, így látják az évet a szakértői szemek

Általános nemzetközi gazdasági lassulás, az előző évről megörökölt feszültségek, valamint új külső kereskedelmi és biztonsági kockázatok jellemezték az idei évet a tőke- és pénzpiaci szereplők számára. Bánfi Attila, az OTP Bank Regionális Treasury Igazgatóságának ügyvezető igazgatója kollégái segítségével válogatta össze azokat a történéseket, amelyek az idei év piaci mozgásait leginkább befolyásolták.

Mindent elkövetnek, hogy megfeleljenek az előírásoknak

A Magyar Telekom reagálásában hangsúlyozta, a jogszabály bonyolult kötbérszámítási logikát követel meg, és formálisan az is jogsértésnek számít, amikor magasabb összegű kötbért fizetnek az előfizetőnek. Ennek ellenére a Telekom mindent elkövet, hogy megfeleljen az előírásoknak, a szükséges informatikai rendszerfejlesztések megérkezéséig az esetek azonosításában és a helyes összeg kiszámításában mesterséges intelligencia alkalmazása mellett az ügyfélszolgálati munkatársak is közreműködnek a jogszabályi előírásoknak maradéktalanul eleget tevő kötbérkezelésben.

A kötbérek az NMHH-határozatnak megfelelő rendezése érdekében a Telekom megkezdte a szükséges intézkedéseket, ezek az összegek várhatóan a 2020 első negyedéves számlatételekben fognak megjelenni az ügyfeleknél.

– közölte a Magyar Telekom.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BANKÁR MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Bankár Magazint a közösségi média oldalakon is!