Több mint hárommillió alkalommal léptek be az Erste Bank ügyfelei a NetBankjukba októberben és novemberben az erős azonosítással, vagyis a mobiltelefonjukra küldött megerősítő üzenet segítségével. Az ügyfelek ötöde már a kényelmes, push üzenetes megoldást választja az SMS pötyögése helyett, megduplázódott a MobilBankot használók száma a pénzintézetnél. A zökkenőmentes átállás nyomán az Erste Bank az internetes kártyás fizetéseknél is bevezeti az erős azonosítást – az előírtnál nyolc hónappal korábban.

Az internetbanki belépés után, az új év első hónapjában az online kártyás vásárlásoknál is bevezeti az Erste Bank az erős azonosítást

Mint ismert, 2019. szeptember 14-én az Európai Unióban, így Magyarországon is hatályba lépett a PSD2 szabályozás, amely egy sor változást hozott a napi pénzügyek intézésében.

  • Az internetbanki belépéshez, egyes tranzakciók jóváhagyásához azóta nem elég a felhasználónév és a jelszó, a bankoknak még egy módon meg kell győződniük arról, hogy valóban az ügyfelük kívánja használni a szolgáltatást.
  • A gyakorlatban erre a célra a mobiltelefont használják a pénzintézetek: az Erste például push üzenetet küld ügyfelei MobilBankjába, illetve SMS-kódot azoknak, akik még nem töltötték le az ingyenes applikációt.

Októberben és novemberben az Erste Bank ügyfelei több mint hárommillió alkalommal léptek be erős azonosítás segítségével a NetBankba.

– mondta el Bek-Balla László, az Erste Bank digitális csatornák igazgatóságának vezetője.

Az ügyfelek mind nagyobb része választja az SMS-ben küldött kódok bepötyögése helyett a mobilbankos azonosítást: a push üzenetre kattintva két szempillantás is elég lehet a jóváhagyáshoz (arcfelismerős telefon nélkül ez ujjlenyomattal, vagy a saját jelszó beírásával működik).

Az utóbbi hónapokban megduplázódott a MobilBankba beregisztrált ügyfelek száma, az internetbanki belépések közül pedig már minden ötödiket az applikáción keresztül indítják

– tette hozzá Bek-Balla László.

Az elmúlt két hónapban közel 600 ezer olyan push üzenet ment ki az ügyfeleknek, mellyel sikeresen beléptek a NetBankba, míg további csaknem százezer push üzenettel online indított utalást hagytak jóvá.

Az internetes kártyás fizetéseknél az erős azonosítást 2020. szeptemberétől kötelező bevezetni a hazai pénzintézeteknek, ám az Erste a kedvező tapasztalatok miatt nem vár addig. A bank már januárban bevezeti a megoldást, ügyfelei így még nagyobb biztonság mellett vásárolhatnak az interneten

– hangsúlyozta Bek-Balla László.

  • Ezért az internetes vásárlásoknál sem lesz már elég a bankkártya adatait ismerni (kártyaszám, név, lejárat és a hátsó oldalon lévő három számjegyű CVV/CVC-kód).
  • Az ügyfeleknek mobiltelefonjuk segítségével, az internetbanki belépésből ismert módon meg kell erősíteniük a tranzakciót, ami történhet a MobilBankba küldött push üzenettel, vagy az SMS-ben küldött kóddal.

Az Erste ügyfeleinek a push üzenetet, illetve az ehhez szükséges, ingyenes MobilBank applikáció letöltését ajánlja.

A bank a weboldalán részletes, közérthető információs anyagot állított össze az ügyfelek tájékoztatása érdekében. 

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BANKÁR MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Bankár Magazint a közösségi média oldalakon is!