Jelentősen megváltozott a Budapest Bank Mobil App: az új, modern külső mellett az alkalmazás felépítése is megváltozott, hogy azt minél inkább a felhasználók igényeire lehessen szabni. Az új verzió emellett fejleszthető, mivel lehetőséget kínál további új funkciók bevezetésére is.

Az Android és iOS rendszereket futtató készülékeken elérhetővé vált a Budapest Bank Mobil App legújabb verziója, így a frissítés után a felhasználók teljesen új felépítéssel és arculattal találkoznak. A csempés felépítésnek köszönhetően a felhasználók személyre szabhatják az alkalmazást, és csak azokat a funkciókat látják majd a telefonjuk kijelzőjén, amelyeket tényleg használnak.

A változás nem csupán az arculatot érinti, mert az új architektúra egyúttal arra is lehetőséget teremt, hogy a jövőben további funkciókkal bővülhessen az alkalmazás. 

  • A Budapest Bank 2017-ben bevezetett mobilalkalmazását hamar megszerették az ügyfelek, alig egy év alatt a banki alkalmazások között a második helyre ugrott a felhasználói értékelések alapján az alkalmazásboltokban (App Store és Play Store).
  • Az indulás óta több hasznos, a mindennapi bankolást megkönnyítő funkció jelent meg benne, ilyen például a mobilfizetés és QR-kódos csekkbefizetés lehetősége, amelyek az egyenleg-lekérdezés és az utalás mellett a legnépszerűbb szolgáltatásokká váltak.
  • A rendszeres használatot mutatja, hogy az alkalmazás aktív felhasználóinak száma ugyan egyharmada az internetbankénak, egy hónap alatt mégis ugyanannyi belépés történik a két platformon.
  • Sőt, a mobilbankolók fele már csupán ezt a felületet használja, az internetbankba pedig nagyon ritkán lépnek be.

Valós igényekre koncentráltak

A fejlesztésen dolgozó csapat kiemelt figyelmet fordított arra, hogy az új felépítés és kinézet minél inkább megfeleljen a valós felhasználói igényeknek.

  • Ehhez egyfelől a meglévő ügyfelek mobilapp használati szokásait elemezték, amely alapján különböző profilokat hoztak létre, másfelől piackutatást is végeztek, amelynek eredményét hasonló módon dolgozták fel.
  • A kialakított profilok felhasználói szokásait ezután kielemezték: például hány bankkártyájuk van, milyen funkciókat használnak és milyen gyakorisággal.
  • A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy hogyan lehet ennyire sokrétű banki szolgáltatásokat és funkciókat felhasználóbarát módon elhelyezni az alkalmazásban.

A sikerhez elengedhetetlen, hogy egyfelől figyeljünk és reagáljunk a felhasználói visszajelzésekre, másfelől folyamatosan fejlesszük az alkalmazást. Ehhez szükség van egy hosszú távú stratégiára, amelyből látjuk, hova szeretnénk eljutni, milyen funkciókat szeretnénk bevezetni a jövőben.

– mondta Bödők Dávid, a Budapest Bank digitális csatornák vezetője.

Ahhoz, hogy ezeket a funkciókat ki tudja szolgálni az alkalmazás, teljesen új felépítésre volt szükség, ráadásul úgy, hogy közben az applikáció továbbra is kényelmesen használható, érthető és ügyfélbarát maradjon.

Úgy vélem, egy ilyen méretű fejlesztés akkor lesz igazán sikeres, ha a projekten dolgozó kollégáknak valóban szívügyük az alkalmazás, illetve a végeredmény valóban ügyfélbarát lesz. Hogy ezt elérjük, a különböző területek együttműködésével összesen körülbelül 30 munkatársunk dolgozott az alkalmazás megújításán, valamint egy megközelítőleg 100 fős tesztelői csapat segítette a munkát a folyamatos visszajelzésekkel.

– tette hozzá Bödők Dávid.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BANKÁR MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Bankár Magazint a közösségi média oldalakon is!