Európa legelhízottabb országaként tartják számon Magyarországot, ami a mozgásszegény életmódnak is köszönhető. Az egészséges életmóddal – amelynek fontos része a sport – sokat tehetünk az elhízás ellen, a nyári hőség azonban könnyen visszafoghatja a motivációnkat és erőnlétünket is. A K&H az egészséges életmód támogatója, ezért a profi sportolóktól mutat hasznos tippeket, hogy a nyári hónapok aktívan telhessenek, sőt, akár még új sportok kipróbálásához is kedvet kapjunk.

Magyarország a legutóbbi OECD felmérés alapján a legelhízottabb ország Európában – az Egyesült Királyságot is megelőzve –, a lakosság 2/3-a elhízott vagy túlsúlyos, aminek az oka többek között a mozgásszegény életmódra vezethető vissza. A legutóbbi Eurobarometer felmérése szerint ugyanis a magyar lakosság alig 33%-a sportol rendszeresen. Az egyre melegebb nyarak pedig nincsenek segítségünkre abban, hogy többet mozogjunk, hiszen a meleg és a napsütés miatt a sportolás ilyenkor fokozott terhelést jelent a szervezet számára.

A K&H hosszú távon elkötelezett az egészség, az egészséges életmód iránt, aminek fontos része a sport is. Évente számos tömegsportrendezvényen buzdítjuk a lakosságot a sportolásra, amelyeken tavaly több mint 17 ezren vettek részt. Nyári futó, kerékpáros és úszónapjaikon is látjuk, hogy a nyári hőség és a változékony időjárás még a profi sportolóktól is plusz odafigyelést igényel. Érdemes ellesni tőlük néhány praktikát, amivel okosabban kezdhetünk hozzá, növelhetjük hatékonyságunkat és kitartásunkat is.

– mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.




Mire figyelj oda a nyári sportolás közben?

1. tipp: Sportolj társaságban

Az extrém meleg gyakran okozhat hirtelen kimerültséget és rosszullétet, ezért mindig hasznos, ha van mellettünk valaki, aki azonnali segítséget jelenthet.

2. tipp: Megfelelő öltözet

Ruhatárunkat az évszakok változásával párhuzamosan cseréljük, így érdemes az edzőruhánkra is ekkora gondot fordítani. Válasszunk légáteresztő elasztikus és pamut anyagokat, amik biztosítják a hőelvezetést, így a szervezet hűteni tudja magát, és a bőr légzését sem akadályozzák a fokozott izzadás során.

3. tipp: Kerüld a sötét színeket!

A sötét színek magukba szívják a napsugarakat, ez az edző ruhádra is igaz. Így amellett, hogy megfelelő anyagú, kényelmes ruhát választasz a színválasztással is sokat tehetsz a hőérzet csökkentéséért. Válaszd a világos, fehér és vidám nyári színeket. A feketét pedig hagyd meg télre.

4. tipp: Újragondolt időpont

Az időzítéssel is sokat segíthetünk azon, hogy elviselhetőbb legyen a nyári edzés. A kora reggeli vagy a naplemente utáni időpontok javasoltak.

5. tipp: 5 perc alatt is napszúrást kaphatsz!

Ha szabadban szeretsz sportolni, kerüld a tűző napot. Keress árnyékos helyet!  Hűtés és a leégés elkerülése szempontjából praktikus lehet még sportolás előtt vízbe mártani csuklóvédőnket vagy törölközőnket, amit utána a nyakunkba is köthetünk.

6. tipp: A bemelegítés, nyújtás a melegben is kötelező!  

A melegben se hagyd ki a 10-15 perces bemelegítést, nyújtást.  Az izmaink sérüléséhez vezethet, ha nem szánunk rá elég időt és mozgatjuk át alaposan testünket. Kezd és zárd is ezzel az edzésedet!     

7. tipp: Ittál ma eleget?

Nyáron nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a folyadékbevitel mennyire fontos. Ha sportolsz, még inkább figyelj erre! Víz mellett frissítheted magad citromos, limeos, fagyasztott gyümölcsös vizekkel és sportitalokkal pótolhatod az elvesztett ásványisókat.




8. tipp: próbálj ki valami újat!

Kipróbálnál valami újat, testmozgásra és némi adrenalinbombára vágysz? A nyár és a meleg számos lehetőséget  kínál erre. A legújabb extrém vízi sportok között a Flyboard, a WaveJet vagy a Subwing vár, ami nem csak élvezetes lehet, hanem az izmaink fejlődését is segítik. Ilyenkor is ügyeljünk azonban arra, hogy hiába töltjük az idő nagy részét a vízben, a meleg megterhelheti a szervezetet, ezért óránként legalább 10 percre vonuljunk árnyékba.

Fotó: Unsplash.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BANKÁR MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Bankár Magazint a közösségi média oldalakon is!