Rövid távra tervez a pénzügyileg tudatosabb generáció, a családalapítás, a lakásvásárlás és a tartalékképzés csak néhányuk megtakarítási céljai között szerepel – egyebek között ez derült ki az OTP Bank reprezentatív kutatásából.

A ruhatár bővítésére és okoseszközöke…

A hosszú távú tervek népszerűtlenek a 19-30 éves korosztály körében: lakásvásárlásra a megkérdezettek 12 százaléka, váratlan helyzetekre 6 százalék, családalapításra 3 százalék tervez gyűjteni.

A fiatalok viszonylagos pénzügyi képzettsége ellenére terveik fókuszában nem a kiszámítható jövővel, vagy a hosszú távú anyagi biztonsággal összefüggő célok állnak.

Az elmúlt években olyan célokért sikerült félretenniük, mint a ruhatár bővítése (34 százalék), az okostelefon, táblagép, számítógép, laptop vásárlása (31 százalék), nyaralás, belföldi vagy külföldi utazás (20 százalék). A következő egy-két évben ugyanezeket a megtakarítási célokat szeretnék elérni – közölte az OTP.

Othon és a felsőoktatásban talán hallanak valamit a pénzügyekről

A válaszadók 66 százaléka otthon (szülőktől, nevelőktől), 36 százaléka a felsőoktatásban tanult a pénzügyekről. Ehhez képest a vizsgált teljes lakosság átlaga 54 és 27 százalékban nyilatkozott úgy, hogy kapott pénzügyi oktatást otthoni vagy iskolai környezetben.

Úgy gondolják nem pazarolnak

A 19-30 évesek nem tekintik magukat “pazarlónak” a többi korosztályhoz képest. (Nagyon nincs is mit – a szerk.) Az öngondoskodási index erre vonatkozó kérdésére 58 százalékuk azt mondta, hogy saját megítélése szerint ugyanannyit tesz azért, hogy legyen megtakarítása és tudatosan kezelje pénzügyeit, mint az átlag, sőt 13 százalékuk úgy érzi, pénzügyileg sokkal tudatosabb másoknál.

A kutatást a bankszámlával rendelkező 18-70 évesek között, országosan reprezentatív mintán végezték, 1500 fő személyes megkérdezésével.

Photo by Rietveld Ruben on Unsplash

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BANKÁR MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Bankár Magazint a közösségi média oldalakon is!