Olvasási idő: 2 perc

66 százalékkal többet költöttek a CIB Bank ügyfelei a tavalyi fekete pénteken, mint egy átlagos novemberi napon. A tavalyi akció legnagyobb nyertesei a szórakoztató elektronikai cikkeket áruló kereskedők és az utazási irodák voltak, de sokkal többen vásároltak ékszert és repülőjegyet is, mint más napokon. Várhatóan nem lesz ez másként idén sem.

November 23 Black Friday

Itt a Black Friday vagy magyarul fekete péntek: ez a hálaadást követő péntek elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban, amely a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete. Ezen a napon a kereskedők rendkívüli kedvezményeket kínálnak. Az utóbbi években az akció már Magyarországon is egyre népszerűbb.

Ezt jól mutatja az is, hogy a CIB Bank által kibocsátott bankkártyákkal a tavalyi Black Friday napján 66 százalékkal többet költöttek a bank ügyfelei, mint egy átlagos novemberi napon.

A Black Friday akciókat kihasználó ügyfelek emellett 2017-ben a szokásosnál nagyobb értékben is vásároltak: a tavalyi fekete pénteken mért átlagos kosárérték 22 százalékkal magasabb volt az év egészére vetített átlagnál.

Tavaly szórakoztató elektronikára, utazásra és ékszerekre költöttük a legtöbbet

Míg az átlagos napokon a szupermarketek bonyolítják a legnagyobb kártyás forgalmat, a tavalyi Black Friday legnagyobb nyertesei a bank tapasztalatai alapján a szórakoztató elektronikát értékesítő kereskedők és az utazási irodák voltak: előbbiek esetében az átlagos kosárérték 32 430 forint volt az átlag novemberi napokon, míg Black Friday napján ez 51 189 forintra emelkedett, ami arra enged következtetni, hogy a bank ügyfelei a nagyobb értékű berendezések megvásárlását erre a napra időzítik. Az utazási irodák esetében kimagasló volt a megugrás a vásárlások darabszámában, a napi átlag négy és félszeresére emelkedett fekete pénteken. Eközben az ékszerüzletek majdnem megháromszorozták a forgalmukat, és az átlagos tranzakciós érték mellett jelentősen növekedett a vásárlások száma is.

A legkisebb összeg 1 forint volt, amit a Black Friday-on költöttek

Bár tavaly november 24-én majdnem ugyanannyi férfi vásárolt CIB-es bankkártyájával, mint nő, a ruhaboltokban kétszer annyi hölgy költött, mint férfi, míg elektronikai termékeket a nők feleannyian vásároltak, mint a férfiak.

Érdekesség, hogy a legalacsonyabb összeg, amit tavaly a fekete pénteken CIB-es bankkártyával fizettek, 1 forint volt egy sportboltban, míg a legnagyobb elérte a 2 millió forintot egy autókölcsönzőben.

A legtöbb vásárlás a fővárosban volt, a második legtöbb Szegeden, a harmadik pedig Debrecenben.




Idősebbek is elkezdhetik

A fekete péntek ráadásul nemcsak a fiatalabbak körében népszerű: bár a Black Friday-on vásárló ügyfelek 28 százaléka 41 és 50 év közötti, 26 százaléka 31-40 év közötti, 14 százaléka pedig 21-30 év közötti, több ezer 71-80 év közötti bankkártyabirtokos is örömmel élt az akciós vásárlási lehetőséggel.

Rendkívül aktív az idei adventi időszak

A CIB Bank adatai szerint az adventi időszak szintén nagyon aktív a kártyás költések szempontjából: 2017. december 2. és 25. között 10 százalékkal haladta meg az éves átlagot a tranzakciók darabszáma, a volumen pedig 18 százalékkal. A pénzintézetnél a belföldi kártyás vásárlási forgalom egyértelműen az év végén a legintenzívebb, hiszen ennek közel 20 százaléka az év utolsó két hónapjában történik. Ugyanakkor a kártyás tranzakciók számában alig van eltérés az év utolsó három hónapjában, kosárértékben azonban december viszi a prímet: tavaly 5 százalékkal haladta meg az értéke a novemberit.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

BANKÁR MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Bankár Magazint a közösségi média oldalakon is!